Afortunadament, els dies més difícils de la pandèmia sembla que ja han passat i ara és hora de començar a pensar en els següents passos. A causa d’aquesta aturada, la majoria de comerços s’han vist obligats a tancar i han vist com el seu mètode de venda tradicional s’ha vist compromès per la crisi sanitària. Això ha posat de manifest en molts casos la falta de digitalització de les empreses i, per consegüent, la impossibilitat de vendre els seus productes online.

Cataleg Onyar 006

En què poden consistir aquests següents passos? De ben segur que un d’ells i potser a parer meu el més important, és la necessitat de digitalització de les empreses a escala general. Tant per temes de teletreball, que tan de moda s’ha posat aquests dies i que ha creat prou controvèrsia, com per temes de e-commerce i botigues online. Alguns especialistes comentaven aquests dies que en l’àmbit digital ens hem vist empesos a una evolució de dos anys en dos mesos! Doncs ara és un must fer xerrades pel Zoom, fer webinars i demanar menjar a domicili online. I partir d’aquesta setmana, també fer cua per un gelat de la Bombonera a Girona

Una de les possibles vies per aquests comerços afectats, és el disseny i la implementació d’una botiga online. Però, malauradament, no n’hi ha prou en penjar unes fotos fetes amb el mòbil i esperar les vendes. Prèviament s’ha d’elaborar una estratègia per focalitzar els esforços i la inversió cap a bon port. I aquí és on entra la fotografia (entre molts altres factors, és clar).

Cataleg Onyar 023

Hem de tenir en compte que el primer contacte que tenen els nostres clients amb els productes que volem vendre són les fotografies. Per tant, una bona fotografia de producte garantirà una bona primera impressió i sobretot una bona retenció de l’audiència a la nostra botiga online. Normalment, per evitar distraccions de què volem vendre a la botiga online s’opta pel fons blanc pur, que té una bona integració posterior amb el disseny i és molt flexible per altres aplicacions. Però el fons blanc, tot i semblar una fotografia fàcil, és una de les tècniques difícils de controlar, perquè requereix bona tècnica tant d’il·luminació com d’edició. El producte ha de quedar ben representat, amb les proporcions correctes, el seu color real i un cert volum que el defineixi.

Des d’Àlex Salcedo Fotografia, oferim a les empreses de Girona un servei de fotografia integral per fer el salt digital a aquestes empreses que volen incorporar un ecommerce amb bones fotografies professionals. Així doncs, si heu arribat al final de l’article i heu llegit inclòs la falca publicitària que estic escrivint, no dubteu en contactar si teniu algun dubte sobre la fotografia e-commerce a Girona.