La fotografia publicitària és sens dubte una de les disciplines més atractives per un fotògraf d’estudi. Al no estar subjectes totalment a la realitat, ens permet explicar les coses des d’un punt de vista més ideal, creatiu i sobretot atractiu per un possible consumidor final. Per tant, una de les claus és conèixer aquest potencial consumidor final per tal d’adaptar el missatge que volem donar.

Una de les parts més importants en publicitat és la pre-producció de les imatges. Primer de tot hem de rebre els inputs necessaris del nostre client (ja sigui un client directe o una agència de comunicació), per tal de conèixer quines son les seves necessitats. Aquest procés ve donat sovint per una reunió prèvia on s’entrega un “briefing” amb els punts clau que marcaran la sessió fotogràfica. Aquí també és on el fotògraf pren part activa del procés i aporta solucions o observacions per tal de que el proejcte arribi a bon port.

_V6A2426

_V6A2504

Personalment, abans de les sessions, sempre m’agrada conèixer el producte a fons i formular tota mena de preguntes, per conèixer millor els punts forts i saber-los potenciar amb les imatges (part indispensable del fotògraf publicitari). A més, és important pensar el com i a on s’utilitzarà el producte, per tal d’adequar l’estilisme, la localització i els models.

Per tant, pensar com un fotògraf publcitari ajuda a explicar millor aquestes imatges que com no podia ser d’una altre manera, van dirigides a despertar les mirades inquietes dels consumidors.

_V6A2463

Alex Salcedo – Fotògraf  publicitari Girona