Pensar com un fotògraf publicitari

La fotografia publicitària és sens dubte una de les disciplines més atractives per un fotògraf d’estudi. Al no estar subjectes totalment a la realitat, ens permet explicar les coses des d’un punt de vista més ideal, creatiu i sobretot atractiu per un possible consumidor final. Per tant, una de les claus és conèixer aquest potencial consumidor final per tal d’adaptar el missatge que volem donar.

Una de les parts més importants en publicitat és la pre-producció de les imatges. Primer de tot hem de rebre els inputs necessaris del nostre client (ja sigui un client directe o una agència de comunicació), per tal de conèixer quines son les seves necessitats. Aquest procés ve donat sovint per una reunió prèvia on s’entrega un “briefing” amb els punts clau que marcaran la sessió fotogràfica. Aquí també és on el fotògraf pren part activa del procés i aporta solucions o observacions per tal de que el proejcte arribi a bon port.

_V6A2426

_V6A2504

Personalment, abans de les sessions, sempre m’agrada conèixer el producte a fons i formular tota mena de preguntes, per conèixer millor els punts forts i saber-los potenciar amb les imatges (part indispensable del fotògraf publicitari). A més, és important pensar el com i a on s’utilitzarà el producte, per tal d’adequar l’estilisme, la localització i els models.

Per tant, pensar com un fotògraf publcitari ajuda a explicar millor aquestes imatges que com no podia ser d’una altre manera, van dirigides a despertar les mirades inquietes dels consumidors.

_V6A2463

Alex Salcedo – Fotògraf  publicitari Girona


Escapada a Porto en 35mm

Quan anem de vacances, d’escapada o algun lloc xulo qui és capaç de no emportar-se algun tipus de càmera ja sigui el mòbil, una reflex o algun trasto semblant. És literalment impossible. A tots ens agrada col·leccionar records d’allò que veiem o vivim quan estem fora. La relació que cadascú te amb el mitjà per prendre aquests records ja és un xic més complexe i requereix de reflexió. Ens hauríem de preguntar fins a quin cert punt és un impediment o una eina al nostre favor, si allò que fotografiem realment val la pena en aquell moment concret o només és un acte impulsiu. Personalment crec que una càmera digital és una interferència entre el moment que estem vivint i el record creat. Perquè? Per la necessitat de rapidesa. Un cop veiem la imatge presa, el moment viscut passa a ser un record obsolet que ja hem cremat revisant la pantalla i amb la necessitat de crear-ne més per seguir col·leccionant-los. Revisar la pantalla crea desconnexió.

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

Sovint em pregunto la relació que tinc amb les càmeres digitals quan estic de viatge, si realment em permeten gaudir de la fotografia en sí o em creen una estranya angoixa. Sempre amb la necessitat de composar bé, enfocar correctament, revisar la velocitat d’obturació i controlar l’ISO. He provat moltes vegades de canviar el xip però la veritat és que no me’n surto. Com últimament estic actiu amb la fotografia de carret, per l’escapada a Porto del passat juny vaig decidir emportar-me, sense cap pretensió, una petita AGFA Optima Sensor molt bàsica que vaig comprar a un col·leccionista de Roses fa un temps. Una càmera lleugera, discreta i amb un visor enorme. Sense enfoc automàtic, només amb els 3 símbols clàssics de retrat de mig pla, retrat de 2 o més persones i paisatge, equivalent a 1.5m, 5m i enfoc infinit. Sense controls manuals, l’únic paràmetre que podia controlar era la sensibilitat de la pel·lícula (que això permet enganyar a la càmera per modificar l’exposició). Per tant, parlem d’una autèntica snapshot de vacances d’òptica fixe de 40mm.

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

Vaig acabar deixant la 5D (que també portava) a la bossa durant pràcticament tot el viatge. La petita càmera es convertia en una eina real. Una eina capaç de registrar l’impuls de fotografiar sense interferir ni el moment, ni en el record. Només un silenciós clic i a seguir gaudint. És veritat que una càmera de 35mm  d’aquest tipus ofereix moltes limitacions a l’acte fotogràfic i sovint no surten les coses com voldries però m’és igual. M’és igual i alhora m’agrada molt. Talls inesperats, fotos mal enfocades i algunes mogudes és una mena de alliberació personal que em diverteix moltíssim i em permet observar d’una altre manera, un tant més lliure. Sense necessitat d’atendre als clichés  en cada moment i simplement fotografiar.

Aquesta petita reflexió, feta des de l’absoluta subjectivitat, em porta a seguir pensant que el #filmisnotdead i que si tots anem cap a un estat més conscient, creixerà i ja està creixent l’ús d’aquest sistema injustament anomenat tradicional.

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

alex salcedo fotograf girona

 


Taller de fotografia: Retrat

De les coses que realment m’engresquen d’ensenyar fotografia, és parlar sobre fotografia. Després dels 4 anys que vaig fer de professor de Lightroom i Photoshop a l’Eram vaig pensar que era hora d’un punt i seguit amb el tema de la docència fotogràfica. Per això, em complau presentar-vos un tipus de formació dinàmica, compacte i de qualitat on s’aniran tractant diferents temes sobre fotografia. Temes que aniran des de introduccions a la fotografia, retoc amb photoshop, il·luminació fins a retoc professional o productivitat. Aquesta formació anirà distribuïda en forma de tallers d’1 mes de durada on s’alternarà la teoria, la pràctica i sobretot la visualització i la crítica (constructiva) d’imatges.

TALLER DE RETRAT

El primer taller que hi ha previst per aquest proper agost, serà de retrat fotogràfic . Els objectius d’aquest taller és fer una immersió al món del retrat des de tots els aspectes que el composen: il·luminació, composició, antecedents històrics etc…per d’aquesta manera aprendre i entendre les bases d’un bon retrat fotogràfic.

Els tallers seran de grups reduïts per poder garantitzar una atenció personalitzada i de qualitat. Per tant, abstenir-vos aquells que no tinguin ganes de pencar!

Alex Salcedo Fotograf Girona

Alex Salcedo Fotograf Girona

Privata

Alex Salcedo Fotograf publicitat girona

Alex Salcedo Fotograf Girona

Alex Salcedo Fotograf Girona

TEMARI

  1. Antecedents del retrat
  2. Esquemes d’il·luminació
  3. Composició
  4. Autors clàssics i contemporanis
  5. Combinació de llum ambient + flaix

DADES

  • Divendres de 18:30h a 21:30h
  • Lloc: Coworking Cassà de la Selva
  • Dates: 4, 11, 18 i 25 d’agost
  • Preu: 95€
  • Places lliures 3 de 8

Si teniu algun dubte i esteu indecisos o bé si voleu apuntar-vos i no perdre la oportunitat, poseu-vos en contacte sense cap compromís.

Àlex Salcedo Fotògraf Girona | info@alexsalcedo.cat | tel.605575186

 

 


Tornen les Food Truck a Girona

És impossible parlar de food trucks i no pensar en donar-nos un homenatge en forma d’atipada monumental. Torna el bon temps i les llargues tardes de sol i com no podia fallar, tornen les food trucks! El motiu del signe d’exclamació us el podeu imaginar perquè a qui no li agraden aquests camions, furgonetes, motos amb remolc, bicicletes de gelat, camions de repartidors o fins i tot remolcs de cavalls convertits en petits restaurants amb ofertes variades i atrevides. A l’atractiu del propi menjar de les food trucks, se li ha de sumar el tema del disseny, part importantíssima d’una food truck on el branding és el segell que les fa destacar. Colors llampants, llums de fira, logotips funky i tota mena de tipografies per no parar de mirar i fer que ens entrin ganes d’arrasar.

El que molt sovint deixa que desitjar, malaurament, son les fotografies dels seus productes, on sovint ens trobem una varietat de mals propòsits fotogràfics en forma de fotos mal il·luminades, mogudes, sense color i mal impreses. Per sort, sempre hi han uns exemples al mostrador que ens donen una guia més acurada del què menjarem. La fotografia dins de qualsevol branding, hauria de ser un punt clau a tenir en compte. Una mala fotografia desmereix un bon disseny, un bon producte i una bona proposta però en termes de negocis gastronòmics em reafirmo amb el què he dit multiplicat per deu. Qualsevol producte alimentari fotografiat, ha de tenir bon aspecte, estar fresc i acabat de preparar. Per sort un servidor amb només veure la paraula food truck ja li entra gana, molta gana.

Tornen les food truck a Girona, torna l’street food!

 

Si voleu conèixer els últims treballs de fotografia gastronòmica a Girona visiteu el meu portfoli

Àlex Salcedo – Fotògraf Girona. Fotògraf de producte, publicitat i gastronòmic.

food truck girona

Alex salcedo fotograf girona

Alex salcedo fotograf girona

Alex salcedo fotograf girona

Alex salcedo fotograf girona

Alex salcedo fotograf girona

Alex salcedo fotograf girona

Alex salcedo fotograf girona

Alex salcedo fotograf girona

Alex salcedo fotograf girona

Alex salcedo fotograf girona

Alex salcedo fotograf girona

Alex salcedo fotograf girona

Alex salcedo fotograf girona

Alex salcedo fotograf girona

Alex salcedo fotograf girona

Alex salcedo fotograf girona

Alex salcedo fotograf girona

 

 


Perquè sóc fotògraf?

La meva història amb la fotografia és poc nostàlgica o romàntica. No us espereu cap càmera heredada, ni cap familiar amb afició o professió per la fotografia. Tampoc us espereu cap anècdota al darrera ni tampoc un nen fotògraf prodigi com Jacques Herni Lartigue que només amb set anys ja havia fet història. Lo meu és més terrenal i domèstic, però no per això menys important o vital.

Diuen que quan alguna cosa t’ha de trobar, t’acaba trobant tard o d’hora. El meu cas va ser així, la fotografia va aparèixer per casualitat quan encara era estudiant d’arquitectura tècnica a Girona i va aperèixer per canviar-me la vida. Tampoc us espereu una il·luminació divina o cap revelació (això seria massa espectacular). La relació és va anar forjant mica en mica igual que ho fan els amors forts de veritat, que es fonamenten de moltes petites coses. Sovint penso què hagués passat si la hagués descobert abans, de quin fotògraf seria o què estaria fent actualment. Però no te cap sentit, perquè durant tot aquest camí anem adquirint experiències que ens fan ser qui som ara. Coses que ens enriqueixen d’una manera o altre i que donen forma a la nostra personalitat. Segurament el punt de inflexió va ser quan vaig entendre que tenia la necessitat vital de fer fotografies. Aquí és on vaig entendre que havia de dedicar-me a això, que el què realment em feia feliç era fer fotos.

Però l’endemà no em vaig llevar amb una càmera a la mà i mitja dotzena de clients. Vaig entendre que seria un procés més o menys llarg i que havia de prendre una decisió que em comportaria una etapa d’inversió, un cert sacrifici però sobretot formació. Aquí podríem entrar a debatre si en l’àmbit de la fotografia és necessària la figura de l’escola de fotografia o és millor la formació autodidacta. Personalment crec que és impossible deslligar l’una de l’altre. L’escola et dona eines i estructura la informació i l’altre et permet investigar i profunditzar en allò que més t’agrada. De fet, no conec a cap professional que li agradi la seva feina que no sigui un malalt de la formació autodidacta. Malauradament, la formació és un pas que molta gent es pren a la lleugera.

Per mi ser fotògraf no és cap moda. No faig fotos perquè queda bé, ni em dedico a això perquè és una feina popular. Tampoc ho faig per ser socialment acceptat. Sóc fotògraf perquè és realment el que m’agrada fer. Reconec que és simplificar-ho molt, però amb lo complicades que ens volen fer creure que son les nostres vides, és necessari una reflexió com aquesta. Al llarg de la vida dediquem moltíssimes hores a la nostra feina, com perquè aquesta no hagi estat gaudida.

Cal tornar a lo bàsic de cadascú, a trobar l’essència d’aquelles coses que ens fan vibrar.

 

Alex salcedo fotograf

Alex salcedo fotograf